Renowacja skórzanej kierownicy

By | 08:09 4 comments
Dziś pokaże Wam jak w szybki i łatwy sposób odnowić kierownicę w samochodzie. Nie jest to metoda, którą stosuje się przy profesjonalnej renowacji kierownicy, ale jest tania i dostępna dla każdego. Jeśli chcecie, aby efekt był jak najbardziej trwały, lepiej oddajcie kierownicę do obszycia albo profesjonalnej renowacji. Jednak w przypadku bardzo wyeksploatowanych kierownic, z reguły lepsze i tańsze będzie obszycie.


Jeśli jednak chcecie na jakiś czas poprawić stan waszej kierownicy, macie chwilę czasu i chcecie spróbować, sprawdzi się do tego idealnie zestaw zaprawkowy z Colourlocka. Jest on dostępny w najpopularniejszym dla kierownic kolorze czarnym, a także w wielu innych. Zawiera prawie wszystko co będzie nam potrzebne do takiej szybkiej naprawy, w buteleczkach 50ml – farbę, rozpuszczalnik GLD oraz utrwalacz farby Leder Versiegelung oraz gąbkę do nakładania farby i szmatkę.

Oprócz tego będziemy też potrzebować cleanera do skór, szczoteczki, mikrofibry, taśmy do oklejania oraz suszarki albo opalarki. Możemy rozszerzyć nasz zestaw również o benzynę do skór, odtłuszczacz w spray'u Fettabsorber oraz szpachlę do skór jeśli mamy gdzieś jakieś drobne ubytki, jednak wtedy nie będzie już to taka tania naprawa, więc opiszę Wam tą bardziej okrojoną metodę.
Naprawa jest niezwykle prosta i przyjemna, bo nie wymaga zbyt dużo pracy i szybko widzimy efekty. Zaczynamy od wyczyszczenia kierownicy środkiem czyszczącym do skór. Dzięki temu będziemy mogli lepiej ocenić jej stan i zobaczymy wszystkie miejsca, gdzie wytarła się farba i konieczne jest malowanie. Następnie oklejamy sąsiadujące plastiki, aby ich przypadkiem nie pomalować.

Następnie przecieramy kierownicę szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem GLD. Jeśli chcemy tylko miejscowo ją pomalować, to przecieramy tylko w uszkodzonych miejscach. Przecieramy tak długo, aż na szmatce zobaczymy kolor farby, a kierownica zrobi się klejąca. To znak, że dobrze przygotowaliśmy powierzchnię. GLD rozpuszcza wierzchnią warstwę farby, aby nowa warstwa mogła lepiej przykleić się do podłoża.
Później za pomocą dołączonej gąbeczki nanosimy farbę. Niewielką jej ilość wklepujemy zaczynając od miejsc najbardziej zniszczonych. Nakładamy cienką warstwę (nie musi przykryć całkiem uszkodzeń) i podsuszamy chwilę suszarką albo opalarką. Po chwili nakładamy kolejną warstwę, podsuszamy i tak kilka razy. Jeśli zakryjemy uszkodzenia możemy nanieść farbę na całą kierownicę w celu wyrównania koloru.

Ja nałożyłam w sumie 4-5 warstw i wyszło całkiem ładnie biorąc pod uwagę w jakim stanie była ta kierownica. Skóra niestety na niej jest bardzo zniszczona i najlepszym wyjściem byłoby obszycie jej na nowo.

Niezwykle ważne jest, aby po malowaniu zabezpieczyć naszą kierownicę przed wycieraniem się farby. W tym celu nakładamy Leder Versiegielung przecierając kierownicę szmatką nasączoną środkiem. Na następny dzień możemy nałożyć drugą warstwę tego środka.

Jeśli chcielibyście zrobić to bardziej profesjonalnie, po wyczyszczeniu skóry cleanerem możecie użyć benzyny do skór, aby odtłuścić dobrze powierzchnie przecierając ją kilkukrotnie. Dla bardziej zatłuszczonych skór przyda się także odtłuszczacz w spray'u Fettabsorber. Wyciągnie on tłuszcz, który przeniknął w głąb skóry przy wielokrotnym kontakcie kierownicy z naszymi dłońmi. Prawdopodobnie takie odtłuszczenie będzie trzeba wykonać kilkukrotnie. Wtedy dopiero przecieramy skórę GLD i możemy nakładać farbę.

Próbowaliście kiedyś odnowić swoją kierownicę w ten sposób? Jeśli tak to koniecznie podzielcie się czy byliście zadowoleni z efektów i jak długo wytrzymała u Was taka naprawa.
Nowszy post Starszy post Strona główna

4 komentarze:

  1. Czym sie rozni profesionalna renowacja kierownicy od tego co jest opisane w temacie wyzej ??

    OdpowiedzUsuń
  2. W profesjonalnej renowacji większą wagę przykładamy do przygotowania powierzchni, zeszlifowania lub zaszpachlowania drobnych ubytków, bardzo dobrego odtłuszczania kierownicy. Po nałożeniu farby gąbką wyrównujemy kolor malując pistoletem lakierniczym. A na sam koniec również pistoletem nakładamy top coat, czyli lakier bezbarwny. Proces ten wymaga więcej czasu i przede wszystkim więcej materiałów do pracy.

    OdpowiedzUsuń