Dziś pokaże Wam jak w szybki i łatwy
sposób odnowić kierownicę w samochodzie. Nie jest to metoda, którą
stosuje się przy profesjonalnej renowacji kierownicy, ale jest tania
i dostępna dla każdego. Jeśli chcecie, aby efekt był jak
najbardziej trwały, lepiej oddajcie kierownicę do obszycia albo
profesjonalnej renowacji. Jednak w przypadku bardzo wyeksploatowanych
kierownic, z reguły lepsze i tańsze będzie obszycie.
Jeśli jednak chcecie na jakiś czas
poprawić stan waszej kierownicy, macie chwilę czasu i chcecie
spróbować, sprawdzi się do tego idealnie zestaw zaprawkowy z
Colourlocka. Jest on dostępny w najpopularniejszym dla kierownic
kolorze czarnym, a także w wielu innych. Zawiera prawie wszystko co
będzie nam potrzebne do takiej szybkiej naprawy, w buteleczkach 50ml
– farbę, rozpuszczalnik GLD oraz utrwalacz farby Leder
Versiegelung oraz gąbkę do nakładania farby i szmatkę.
Oprócz tego będziemy też potrzebować
cleanera do skór, szczoteczki, mikrofibry, taśmy do oklejania oraz
suszarki albo opalarki. Możemy rozszerzyć nasz zestaw również o
benzynę do skór, odtłuszczacz w spray'u Fettabsorber oraz szpachlę
do skór jeśli mamy gdzieś jakieś drobne ubytki, jednak wtedy nie
będzie już to taka tania naprawa, więc opiszę Wam tą bardziej
okrojoną metodę.
Naprawa jest niezwykle prosta i
przyjemna, bo nie wymaga zbyt dużo pracy i szybko widzimy efekty.
Zaczynamy od wyczyszczenia kierownicy środkiem czyszczącym do skór.
Dzięki temu będziemy mogli lepiej ocenić jej stan i zobaczymy
wszystkie miejsca, gdzie wytarła się farba i konieczne jest
malowanie. Następnie oklejamy sąsiadujące plastiki, aby ich
przypadkiem nie pomalować.
Następnie przecieramy kierownicę
szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem GLD. Jeśli chcemy tylko
miejscowo ją pomalować, to przecieramy tylko w uszkodzonych
miejscach. Przecieramy tak długo, aż na szmatce zobaczymy kolor
farby, a kierownica zrobi się klejąca. To znak, że dobrze
przygotowaliśmy powierzchnię. GLD rozpuszcza wierzchnią warstwę
farby, aby nowa warstwa mogła lepiej przykleić się do podłoża.
Później za pomocą dołączonej
gąbeczki nanosimy farbę. Niewielką jej ilość wklepujemy
zaczynając od miejsc najbardziej zniszczonych. Nakładamy cienką
warstwę (nie musi przykryć całkiem uszkodzeń) i podsuszamy chwilę
suszarką albo opalarką. Po chwili nakładamy kolejną warstwę,
podsuszamy i tak kilka razy. Jeśli zakryjemy uszkodzenia możemy
nanieść farbę na całą kierownicę w celu wyrównania koloru.
Ja nałożyłam w sumie 4-5 warstw i
wyszło całkiem ładnie biorąc pod uwagę w jakim stanie była ta
kierownica. Skóra niestety na niej jest bardzo zniszczona i
najlepszym wyjściem byłoby obszycie jej na nowo.
Niezwykle ważne jest, aby po malowaniu
zabezpieczyć naszą kierownicę przed wycieraniem się farby. W tym
celu nakładamy Leder Versiegielung przecierając kierownicę szmatką
nasączoną środkiem. Na następny dzień możemy nałożyć drugą
warstwę tego środka.
Jeśli chcielibyście zrobić to
bardziej profesjonalnie, po wyczyszczeniu skóry cleanerem możecie
użyć benzyny do skór, aby odtłuścić dobrze powierzchnie
przecierając ją kilkukrotnie. Dla bardziej zatłuszczonych skór
przyda się także odtłuszczacz w spray'u Fettabsorber. Wyciągnie
on tłuszcz, który przeniknął w głąb skóry przy wielokrotnym
kontakcie kierownicy z naszymi dłońmi. Prawdopodobnie takie
odtłuszczenie będzie trzeba wykonać kilkukrotnie. Wtedy dopiero
przecieramy skórę GLD i możemy nakładać farbę.
Próbowaliście kiedyś odnowić swoją
kierownicę w ten sposób? Jeśli tak to koniecznie podzielcie się czy byliście zadowoleni z efektów i jak długo wytrzymała u Was taka naprawa.
Czym sie rozni profesionalna renowacja kierownicy od tego co jest opisane w temacie wyzej ??
OdpowiedzUsuńPrzepraszam za blad *Profesjonalna
UsuńW profesjonalnej renowacji większą wagę przykładamy do przygotowania powierzchni, zeszlifowania lub zaszpachlowania drobnych ubytków, bardzo dobrego odtłuszczania kierownicy. Po nałożeniu farby gąbką wyrównujemy kolor malując pistoletem lakierniczym. A na sam koniec również pistoletem nakładamy top coat, czyli lakier bezbarwny. Proces ten wymaga więcej czasu i przede wszystkim więcej materiałów do pracy.
OdpowiedzUsuńDzięki za odpowiedź;)
OdpowiedzUsuń